WELCOME


Saturday, January 14, 2012

Kehilangan...Kesabaran...Keredhaan...

Dugaan...dugaan....
bertimpa-timpa melanda diri ini....
nak raya tahun lepas...beg kena ragut....
disember tahun lepas...aira jatuh dari katil sampai tak boleh jalan...(huhu....)
minggu pertama januari...papito kena pukau...melayang riban2....
dan hari ini....
hari saya nak berangkat bertemu dengan aira dan faris....
kereta saya hilang....
ye...dicuri orang yang tidak berhati perut...

sabar?
insyaallah...
saya terima dengan redho....
kerana perancangan allah sangat hebat
dan tidak dapat disangkal....
apa yang mampu saya lakukan sekarang...
muhasabah diri....
mungkin saya terlalu lalai...
terlalu mengagung2kan dunia yang ternyata sementara....
allah sayangkan saya dan mengingatkan saya....
supaya bersyukur dan sujud kepadanya....

tidak mengapa....
bak kata adik saya....ia cuma harta dunia....yap!!
mak saya kata....jika saya masih ada rezeki dengannya...maka akan kembalilah ia semula kepada saya...
ayah saya kata...allah akan gantikan dengan benda yang lebih banyak dari yang hilang...
insyaallah saya tidak akan lalai lagi selepas ini....

apa yang penting...
saya nak cuba istiqomah...
tenangkan diri....
tarik nafas dalam2.....sabar...
bukan utk diri sendiri saja..tapi utk suami tersayang....
masih belum menerima hakikat....
harap2 dia redho .....

5 comments:

  1. nida..................!!!!huhuhuhu..
    saya baru baca...huhuhuhuhu

    kete mana yg ilang tu????
    honda ke???huhuhuhuhu....

    berat mata memandang..
    berat lagi bahu yg memikulnya tu..huhuhuhu

    ReplyDelete
  2. sabar nida. Allah menguji pada insan yang mampu. Semoga diberi ganjaran yang lebih hebat dari Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. harap2 rezeki makin bertambah selepas ini...insyaallah...amin....

      Delete
  3. Allah sayang ko nida.. saja Dia nak uji orang yang Dia sayang.. semoga ko terus tabah :)

    ReplyDelete

BURNOUT...

Apa itu burnout? Saya ambil dari FB KKM...ia membawa maksud....Keadaan emosi, mental dan keletihan fizikal yang disebabkan oleh tekanan berl...