Tuesday, January 25, 2011

Hari ini yang mengembirakan...permulaan yang baik.....

Setelah berfikir2 panjang...rasanya baik saya buat blog baru...blog yang dinamakan....jeng..jeng...jeng...

ibujelita.....

buleh ker letak nama tu...mesti orang tanya...jelita sangat kah?? hehe...
bukan apa...sebab saya selalu nyanyikan lagu untuk anak perempuan saya yang tersayang...
"aira yang jelita....aira yang jelita...aira yang jelitaaaaaa...." hehe....
so...buleh la letak nama nie...lagipun kedengaran lembut pada telinga...

hari nie saya telah bertanya pada kawan2 saya tentang patutkah saya berblog....
dengan adanya dorongan daripada kawan2 saya...
maka saya terus memulakan langkah berblog...

tambahan pula tadi saya mendapat panggilan daripada HP...
mengenai permohonan saya untuk mendapakan pakej desktop HP yang skali dengan streamyx...
saya tak tahulah adakah pakej yang saya amik ini murah...
tapi, harga yang harus saya bayar untuk mendapatkan ini :

       compaq presario sr5790d destop
  • intel core 2 duo processor E7300 ((2.66GHz)
  • genuine windows vista basis
  • 3gb memory
  • 320gb HDD
  • DVD +/- RW drive with lightscribe technology
  • integrated wireless & LAN
  • 20" wide LCD Display
  • printer
  • wireless modem
ialah..... RM132.90 sebulan selama 24 bulan...bil ini termasuk streamyx...skrg saya bayar RM99 sebulan untuk streamyx 1GB....so...saya totalkan...saya bayar untuk pakej di atas...cuma...RM1077.60
(p/s- saya baru cek harganya di internet..RM2299)

adakah ianya berbaloi2....harap2 ye lah... kat bawah ni saya gugel apa yang bakal sy terima dalam 14 hari lagi...yeah!!
HP x20LED 20 inch Diagonal LCD Monitor
Compaq Presario CQ3460D PC
*p/s: panjang betul first entry....macam tak sabar2 nak berblog aje....*

8 comments:

  1. fuyoooo!!!!!!jelitalaaaa blog niiii...hehehehe
    well done bebeh...go jelita go..hehe
    sori lmbt follow..
    td kluar..hehe

    pasni kita bermonolog dalam ni lak..hehe

    ReplyDelete
  2. nida..
    ubah ckit nida punya setting..
    sbb skang kena masukkn 'keyword' utk post komen..
    nt leceh..sbb kdg2 dsbbkn ni folower kita xnk komen kat entri..

    ikut arhn bwh ni..

    DASHBOARD>SETTINGS>COMMENTS>PLACE FORM PLACEMENT(tick pada pop-up window)>SAVE SETTINGS

    so psni bila org komen terus masuk ke dashboard..hehe

    happy blogging!!..weeee!!

    ReplyDelete
  3. haha....ok..ok...tq...sy budak baru belajar..:D

    ReplyDelete
  4. syuk nye nieda..ada dekstop baru..20 inch..ish..mcm nak order jugak...ekeke..murah la tu rm1077++ kalau harga pasaran rm2k...pergh...caya lah...

    ReplyDelete
  5. acot..sory yer baru terbaca...ko try g tanya kat tmpoint..kot2 ada lagi promotion...skrg rasa puas je tgk screen besar...takde la terkebil2 biji mata nak melihat..hehe.

    ReplyDelete