Saturday, February 26, 2011

Berakhirnya satu bebanan.....

Alhamdulilllah...
syukur saya panjatkan ke hadratnya...kerana...
hari ini saya secara rasminya melepaskan satu jawatan yang berat..
yang takde sapa pun nak...

tapi tak mengapa...
saya anggap itu semua sebagai salah satu cabaran hidup saya...
bukan semua orang mampu memikul tanggungjawab yang berat ini...
dan saya harus berbangga kerana saya telah dipilih untuk
merasai pengalaman ini...
walaupun tanpa rela...

saya harap selepas ini...
tiada lagi alasan yang bukan2 saya berikan..hehe..
banyak perkara yang saya terlepas sejak 2 tahun memegang jawatan ini...
seperti janji saya dalam post yang lepas...
saya ingin menumpukan perhatian pd anak2 dulu...

hmm...perancangan saya selepas ini amatlah banyak sekali...
harap2..apa yang saya rancangkan akan berjalan lancar...

"Pengalaman hidup begitu berharga...tiada siapa yang mampu membayarnya..."

Tuesday, February 22, 2011

Menghitung Hari...Detik demi detik....

dah lama tak menulis kat sini...kenapa? tah la...tiap2 hari kalau saya ada masa di depan lappy..pasti saya akan
cuba menulis...tajuk kebanyakannya berjaya di taip...tapi isinya...
tah la...hati rasa tak keruan...tak sedap badan dan sebagainya...
walaupun saya masih ada kerja yang belum disiapkan...tapi..
saya masih boleh berlagho2...hehe
kenapa yer?
apa yang pasti....
saya ternanti2 detik dan waktu ketikanya....
26 februari 2011...
hari yang saya tunggu2 setelah 2 tahun berlalu...
kenapa hari ini begitu bermakna bagi saya....??

kerana...saya rasa begitu sedih dan sarat jiwa dan lara....
orang tidak memahami apa yang saya rasa...
kadang2 saya tak faham kenapa mereka begitu kejam dan pentingkan diri sendiri...
apakah saya ini robot yang tak ada hati dan perasaan...
saya mempunyai kekangan yang amat berat...
tiada siapa yang mengerti apa yang saya alami sekarang ini...
walaupun saya sentiasa mengingatkan diri saya agar redha...
ini semua adalah takdir yang tersurat di sebaliknya...
tapi kadang2 saya tewas jua...

jiwa ini meronta2....kenapa aku...kenapa aku...
tapi siapa yang dapat memahami...sedangkan saya sendiri tidak dapat memahami
secara dalam dan khusus....
sekali lagi...saya harus pasrah.....
pasrah demi menjalani kehidupan sementara di dunia ini...

sesungguhnya....
selepas tarikh itu...saya pasti akan menangis...
akhirnya saya bebas jua....yang pasti saya tahu...pasti yang ada yang tidak mengerti...
seperti yang selalu saya pegang...
orang yang tak mengalami...takkan faham apa yang terjadi...

sabarlah...esok pasti mendung itu akan berarak pergi....

saya akan memberikan tumpuan jiwa dan raga saya kepada keluarga mulai detik dan waktu itu...
sepenuhnya.....apa yg telah saya lepaskan demi kebahagiaan orang lain...

"Orang lain gembira tapi hati ku terluka....."

Wednesday, February 16, 2011

Stress yang amat....

huhu....
saya tengah pening2 kepala sekarang nie....
esok juruaudit akaun pibg nak datang audit akaun sekolah...
aiyaaa.....sangat2 la pening kepala nak buat auditing nie...
yelah...memori saya tentang akaun ini masa tingkatan 3...
masa PMR...
saya ingat lagi...
saya hanya hafal stepnya shj..pastu faham mcm mana nak kira yang akhir tue jer...
bab2 susun2 debit kredit mmg saya hancur...
huhu...
entah kenapa la saya dipilih jadi bendahari...
nak kata outstanding...
masa tu sayalah yang paling ngelat...
rasa2nya takde sapa pun ingat saya masa tue...
hehe...

tulah...akhirnya kena pegang jawatan ni selama 2 tahun...
dari anak saya nombor 2 berumur 2 bulan...
sehinggalah anak saya nombor 3 berumur 11 bulan...
lama kan?....
kesian anak2 saya...
kadang2 terbiar jugak...
contohnya macam sekarang...
tengah balancing akaun...
huhu...(tapi sempat je berblog...jiwa kacau nieh!!!)

harap2 hari esok juruaudit amatlah bermurah hati dengan saya...
saya hanyalah budak baru belajar...
kalau ada salah lagi saya tanak belajar dah....hehe...
memang pas ni kalau dilantik lagi jadi bendahari...
saya memang akan tolak awal2...
tangan saya belum cukup 'power' untuk memegang duit banyak2 tue...
hehe.....

'sikit-sikit...lama-lama jadi bukit'

Monday, February 14, 2011

Setelah kau berikan aku harapan...aku kau kecewakan....

sampai2 di sekolah...
hari ni saya dikecewa di pagi hari lagi...
tambah2 badan tak sihat....
geram pun ada...
agak lama jugak untuk mengubati kekecewaan itu..
tapi saya memikirkan rezeki saya takde hari nie...
dua tiga hari ni urusan saya dipermudahkan olehNya...
alih2 pagi ni ada halangan pula...
saya mengandaikan ada hikmah disebaliknya...

sama jugak dengan orang lain....semua orang mesti pernah berasa kecewa...
pasti bukan sekali...dua kali atau sepuluh kali...
lumrah...
selagi bergelar manusia...
pendek kata sabar je la...
"Gembira tak bermakna suka, sedih tak bermakna duka..."

Sunday, February 13, 2011

Kini aku pasrah....

Minggu ni merupakan minggu yang memenatkan dan minggu yang mengembirakan...

Penat-sebab 2 hari terpaksa datang petang ke sekolah...huhu...(tak patut...tak patut...)

Gembira-sebab hari rabu saya terima desktop yg saya ceritakan dalam entri yang pertama saya...
dan hari ni, sabtu...saya terima pulak free wireless modem dr tm...wah2...sungguh cepat sekali perkhidmatan dari tm yg saya terima..alhamdulillah...

saya percaya...
disebalik kesukaran yang kita hadapi tu...Allah pasti ada bersama kita...mendengar luahan hati hambanya...

saya berasa sungguh sukar dan tidak bertenaga tahun ini...semuanya seperti ada yang tak kena...

rasa nak mengamuk selalu pun ada...(kadang2 jer...)
badan pun selalu rasa kurang sihat...ni kali kedua untuk tahun nie demam....why...???


sebab hati tak BAHAGIA...

hmm....
so, sebab tu entri saya hari ni setelah beberapa hari tidak menulis..(tak terluah dek akal)
bertajuk...Kini aku pasrah...Macam lagu erra fazira....
saya nak belajar terima segalanya...

saya dah penat untuk melawan....

biarlah semuanya berlalu bagai angin lalu...
saya cuma ingin merasai keseronokan bersama keluarga dan anak2...
menikmati masa yang ada ni...
sebab....
kita semua tak tahu sampai bila kita hidup di dunia yang fana ini...
entah esok...entah lusa....masanya pasti akan tiba...
so..... 'kita enjoy....' (tag line dari drama PUTERI yang paling saya suka...hehe)

saya akan cuba memenuhi kehendak @ keinginan (bukan sama ke...?)
yang saya terdaya@mampu penuhi....
asalkan hati saya terasa puas....

yang tak terdayo tu...(contohnya nak banglo sebijik...bmw sebijik...)
mmg tak dapat la....
ikut kemampuan diri....
ala...makan gaji byk mana sangat la duitnya...hehe...
apa-apa pun saya bersyukur kerana saya bekerja dan mempunyai pendapatan tetap setiap bulan...
ada orang lain ....
yang makan pagi kais pagi pun tak lepas....

'Siapa yang nak jaga hati kita jika bukan diri kita sendiri...'