Saturday, March 19, 2011

Cuti yang sungguh bermakna kali ini....alhamdulillah....syukur....

Hari ini hari sabtu..bermakna esok hari Ahad....
yang lebih tepat lagi...lusa..isnin...dah mula sekolah...
insyaallah...
kali ini lebih bersedia untuk menghadapi hari persekolahan semula...
kali ini...
walaupun cuti cuma seminggu....
tapi perasaan  itu sungguh gembira...
bersama anak2...walaupun di rumah....terasa sangat membahagiakan...
kenapa yer...?
macam tak pernah cuti ker?
rasanya sebab kali ini saya banyak redha...
bermuhasabah diri...buka internet...baca blog2 yang memberi panduan hidup...
kadang2 kita berasa kita lah yang paling susah...kitalah yang paling derita...
sedangkan diluar sana...amatlah ramai manusia yang lebih hebat diuji Allah...
yang terbaru...tsunami di Jepun...
kalau saya berada di sana...ntah la...mesti asyik menangis jer....
so...saya banyakkan bersyukur kali ini...
kerana dikurniakan limpah kurnia yang begitu banyak oleh nya...
anak2 yang comel, sihat, bijak...
kerja yang tetap...
suami yang baik....
keluarga yang penyayang...
keluarga mertua yang baik...
tempat tinggal yang selesa...
kawan2 yang baik dan sentiasa bersedia untuk membantu...

alhamdulillah...

semoga perasaan ini sentiasa berkekalan hendaknya..insyaalllah...

Kepada Dialah kita mampu berserah segala-galanya....

Sunday, March 13, 2011

Buat keje untuk skulah@bekerja untuk skulah...?

akhirnya......
setelah 2 minggu merdeka...hari ni baru terasa nak menulis di blog..
apakah ini tandanya dari malas---->ke rajin??
hehe...mungkin jugak..
hidup terasa terumbang ambing jer...
mungkin nak menyesuaikan diri dgn suasana baru...
keadaan di mana kepala tidak lagi tertumpu pada satu bende jer..
terasa ringan sikit kepala nie...
rindu pun ada pada saat2 itu..
terasa otak lebih cergas dan bertenaga untuk berfikir...
skrg ni rasa agak lembab pulak...
mungkin dah cukup masanya saya berehat2...

okeh...
setelah 2-3 kali ditegur oleh si kokoboy...dan saya buat derk
buat senyum kerang busuk jer...
akhirnya..
hari ni saya dan memajukan diri saya..
membuat partition untuk fail kelab robotik..
yeaaaa...give a big clap untuk ibu jelite....
yeaaaa!!!!



ala...bukannya buat apa pun...saya just google gambar2 robot
then buh la word art..senang je...
cuma nak tuning otak kembali kepada keadaan seperti 3 tahun lepas
agak sukar..tambah2 tengah sakit2..
mungkin jugak selalu sakit ni sebab badan nk menyesuaikan diri semula..
haha...macam2 andaian la...
padahal sebabnya satu jer...M****...haha...
so..dah insaf sikit...
membuang begitu banyak masa kerana penyakit yang amat merbahaya itu...

so...
saya nak mulakan hari ahad ini..bertarikh 13march2011..
saya nak jadi rajin sikit...sikit pun ok wat...kan..kan??
hari ni...saya akan siapkan kerja2 sekolah..
1)tanda kertas pekse math paper 2
2)buat laporan LADAP ke pulau langkawi..
3)buat minit mesyuarat untuk kelab robotik@setelkan apa jua berkaitan

isk...agak banyak pulak..
tapi belum cuba belum tau...
harap2 sy sukses hari ini...
inyaAllah...

bak kata ustazah bahiyah....:

D-Doa
U-Usaha
I-Ikhtiar
T-Tawakkal
segala2nya perlu berserah kepadanya....