Saturday, March 10, 2012

Lipat kain.....

rasanya aktiviti ni paling tidak disukai...
kalaula bakul baju ada 10...jawabnya memang tak lipat2 la kain tue...

sebenarnya...
aktiviti2 melipat baju2 anak2 telah lama saya hentikan...
ye betul...
adakah saya gantung baju?
adakah saya letak dalam bakul?
adakah saya sepah2kan dalam lantai?

jawapannya...

saya sumbat dalam almari plastik yang banyak2 drawer tue...
nampak kemas kan dari luar...hehe...

drawer ajaib..hehe

sudah lama saya tak lipat baju2 diorang...
sebab2nya...
ntah la...

jadi hari nie...
tetiba angin baik..
rasa nak melipat baju2 diorang....
sambil2 asing2kan baju yang tak muat pakai...
kena kira brapa pasang yang boleh dipakai...
yang paling sikit baju boleh pakai skrang...
gegirl rara...
sian dia...
kalau faris, buleh la pakai baju abang...
dan memang masih pakai baju abangnya yang masih elok...

aira..
memang takde baju lain...
kalau beli baju sikit...
itu jelah yang ada....

so...
mood semakin baik...
kerana semangat sedikit demi sedikit semakin pulih...
kena pandang ke depan...
kena kuatkan semangat yang sangat lemah ni...
kena sabar banyak...
tak boleh putus asa...
semoga hari mendatang lebih baik dari hari2 sebelumnya...

peristiwa yang telah berlaku..
biar tersimpan dalam ingatan...
sebagai pedoman...

hidup perlu diteruskan...

Kuatkan diri untuk anak-anak.....

Wednesday, March 7, 2012

AKU MAHU KURUS...!!!!!

Setelah sekian lama...
terasa pasrah....
tapi...
hati ini sentiasa memberontak...
argggghhhh!!!

akhirnya...
tekad yang bulat....

AKU MAHU KURUS....!!!!
AKU MAHU KURUS....!!!!
AKU MAHU KURUS....!!!!

salah satu sebab.....erm..
banyak sebab2nya....

perlu berubah ------> sekarang!!!

Jangan hanya hangat-hangat taik ayam.....hehe....

Friday, March 2, 2012

Hati sungguh sedih....

Terasa begitu bersalah dua tiga hari nie...
rasa insaf yang teramat sangat....
rasanya saya telah tersalah langkah...
patut diperbetulkan mana yang salah...
bukan menurut hawa nafsu dan amarah...

Menyesal dahulu pendapatan...
menyesal kemudian tiada gunanya...
sekarang perlu lebih berhati-hati...
kerana saya bukan begitu...
oh...tidak....

sekarang kehidupan lebih sempurna...
dengan adanya semua anak2 di sisi...
walaupun letih...
tapi tidak mengapa...
kerana apa jua yang dibuat untuk anak2...
ada ganjaran olehNya...
bukan semua benda free....
ganjaran pahala lebih utama...

yang tidak sepatutnya...
biar Dia sahaja yang menentukan...
kehidupan yang cuma seketika...
perlu dipenuhi dan dinikmati dengan kesyukuran...
alhamdulillah...

Setiap kebaikan walaupun sebesar zarah ada pahala.....