Sunday, February 13, 2011

Kini aku pasrah....

Minggu ni merupakan minggu yang memenatkan dan minggu yang mengembirakan...

Penat-sebab 2 hari terpaksa datang petang ke sekolah...huhu...(tak patut...tak patut...)

Gembira-sebab hari rabu saya terima desktop yg saya ceritakan dalam entri yang pertama saya...
dan hari ni, sabtu...saya terima pulak free wireless modem dr tm...wah2...sungguh cepat sekali perkhidmatan dari tm yg saya terima..alhamdulillah...

saya percaya...
disebalik kesukaran yang kita hadapi tu...Allah pasti ada bersama kita...mendengar luahan hati hambanya...

saya berasa sungguh sukar dan tidak bertenaga tahun ini...semuanya seperti ada yang tak kena...

rasa nak mengamuk selalu pun ada...(kadang2 jer...)
badan pun selalu rasa kurang sihat...ni kali kedua untuk tahun nie demam....why...???


sebab hati tak BAHAGIA...

hmm....
so, sebab tu entri saya hari ni setelah beberapa hari tidak menulis..(tak terluah dek akal)
bertajuk...Kini aku pasrah...Macam lagu erra fazira....
saya nak belajar terima segalanya...

saya dah penat untuk melawan....

biarlah semuanya berlalu bagai angin lalu...
saya cuma ingin merasai keseronokan bersama keluarga dan anak2...
menikmati masa yang ada ni...
sebab....
kita semua tak tahu sampai bila kita hidup di dunia yang fana ini...
entah esok...entah lusa....masanya pasti akan tiba...
so..... 'kita enjoy....' (tag line dari drama PUTERI yang paling saya suka...hehe)

saya akan cuba memenuhi kehendak @ keinginan (bukan sama ke...?)
yang saya terdaya@mampu penuhi....
asalkan hati saya terasa puas....

yang tak terdayo tu...(contohnya nak banglo sebijik...bmw sebijik...)
mmg tak dapat la....
ikut kemampuan diri....
ala...makan gaji byk mana sangat la duitnya...hehe...
apa-apa pun saya bersyukur kerana saya bekerja dan mempunyai pendapatan tetap setiap bulan...
ada orang lain ....
yang makan pagi kais pagi pun tak lepas....

'Siapa yang nak jaga hati kita jika bukan diri kita sendiri...'

2 comments:

  1. takpelah nida.. bersyukur dgn apa yg ada.. dan terus berusaha.. rezeki ada di mana2 :)

    ReplyDelete