Friday, January 27, 2012

Gas Habis...

Adus....
mcm mana la tak leh perasan gas dah abih...
semalam dok ralit2 tgk tv...
tetiba gas dah abis....
perasaan mmg tak keruan habis la...
sampai sanggup turun bawah
tanya kedai yang boleh hantar tong gas kat rumah...
jawapan yang diterima ialah:
takde orang nak hantar....
susah hati...susah hati...
call huby tanya solution...
dia kata...
takpelah...
tunggu esok pagi...

oh no....
sungguh tak keruan dibuatnya takde gas ni....
buat masa skrg ia amat penting...

ok...
takpe...
walaupun tidur malam asyik fikir pasal gas....
tapi tidur jugak...


so...
pagi tadi...pegi la ke 4 buah kedai yang jual gas...
adussss...
semua kata takde orang nak hantar...
terpaksa la huby sendiri yang angkut gas...
banyak sungguh dugaan...


ok...dah ada gas...
lega...
skali bila nak guna...
kepala gas pulak yang rosak...
sabarkan diriku ini...
dugaan sungguh...


kena la turun sekali lagi...
beli la kepala gas...
brand milux...
apex tu  kata brand ni bagus...so oklah...rm13.90....




















alhamdulillah...
dah boleh guna gas untuk urusan2 yang tertangguh sejak semalam...
terasa hilang beban di hati bila gas dah boleh digunakan...
kegundahan itu mulai hilang...hehe...

kadang2 kita baru sedar sesuatu yang dianggap remeh itu penting setelah ia tiada di depan kita...
(walaupun ia hanyalah sekadar gas.....)

1 comment: