WELCOME


Friday, January 27, 2012

5 langkah mudah edit guna photoshop....

saya selalu tgk youtube kalau nak belajar photoshop...
internet mmg tersangat best kerana saya dapat belajar secara percuma...
i like...i like...

akan tetapi...
tutorial kat youtube amatlah banyak sekali (salah tatabahasa ni...hehe...)
ada jugak tutorial yang hampeh..
dan ada yang sangat berguna...

biasa saya belajar ni time2 nak edit gambar lah...
dan selalunya selelpas beberap ketika saya akan lupa tutorial tersebut...
nak cari balik?
bukan senang......
saya pun tak ingat apa keyword yang saya search masa tue....

so...
agar saya dapat menggunakan tutorial yang best di lain waktu...
saya biasanya akan share link di wall facebook...
tapi bila dah banyak sangat share status....
dah kebawah sangat link tu...
almalas la nak cari balik...

dengan adanya blog yang tak seberapa ni...
saya dengan rasminya
merasmikan label tutorial photoshop...(buat masa sekarang....)
hehe...
itu pun sekadar menumpang video youtube...
(dapat gak faedah pada orang yang memuat naik....:D)

okeh..
so...tutoriol pertama hari ni yang best...
terjumpa sebab saya google 'easy editing picture'
sambil2 edit gambar aira dan faris masa raya...
(terasa tak siap gambar bila tak edit...)


ini gambar sebelum diedit:

Faris & Aira (raya puasa di Ayer Tawar 2011)      
dan ini diedit sikit2 guna CS5:

ada beza tak?...
ada kan...kan...kan...
tu pun edit sikit2 je...
pasni nak sambung baca yassin...
baru 15 kali..
ada lagi 25 to go...
harap2 esok habislah...

ok...sebelum beredar....ini dia link editing photoshop untuk beginner (tak beginner sgt pun...)

Beginner Photoshop Tutorial: 5 easy steps

No comments:

Post a Comment

BURNOUT...

Apa itu burnout? Saya ambil dari FB KKM...ia membawa maksud....Keadaan emosi, mental dan keletihan fizikal yang disebabkan oleh tekanan berl...