WELCOME


Saturday, February 18, 2012

Jagalah Reputasi....

Alhamdulillah...
hari nie genap umur 33 tahun...
suami tersayang...
ingat nak bagi hadiah perfume...
skali dia dah beli dulu....
selamat.....hehe....

so...

nampak gayanya tak berhadiah la tahun nie....
xpe...sy janji nak buat kek sebiji...
samada kek tiramisu atau black forest....
tapi dia suka black forest...
nak jamu kawan2 katanya...(ada ke birthday sendiri bwk kek sdri??)
hari ahad ni dia request...
insyaallah cuba buat esok...

berbalik pada tajuk entry..
jagalah reputasi....
hmmm...
apakah maksudnya...?
byk maksud yang boleh difikir2 logik...

sebagai contoh...
suami saya...
masih di offer masuk ke company x bos2nya dahulu...
kerana...
dia menjaga reputasinya semasa dia bekerja dulu...
walaupun kerap dikecewakan...
saya la yang selalu hasut dia yang bukan2...(sungguh jahat)...
tapi dia tetap cool...buat keje dia seperti biasa...
walaupun ditindas....ditikam dari belakang...
he still stay the same....

so...

pengajaran untuk saya...
buang yang keruh ambil yang jernih...
walaupun luka masih belum sembuh...
saya akan cuba menjaga reputasi...
taknaklah dah penat2 jaga susu sebelanga...
dek kerana ego tak tentu pasal...
rosak susu yang dijana....
insyaallah....

Banyak cara nak ubati 'luka'........

No comments:

Post a Comment

BURNOUT...

Apa itu burnout? Saya ambil dari FB KKM...ia membawa maksud....Keadaan emosi, mental dan keletihan fizikal yang disebabkan oleh tekanan berl...