Friday, August 16, 2013

Renovation: Laundry Area.....

Kot melayu panjang sangat tajuknya...

skali skala tajuk bahasa lain sikit.....

tempat basuh baju...
tempat sidai kain....

saya ni jenis ada masalah sikit bila melibatkan jemur kain...

nak pegi jemur kat luar rumah....

kena la bersiap sedia....lengkap atas dan bawah.....

kena pulak time bersantai2.....

aduh.......m**** sangat......

tengok rumah adik di bangi.....

suami dia renovate bahagian belakang rumah jadi laundry area bertutup....

mungkin nak jaga keselamatan isteri dia supaya tak keluar rumah...

so...inspirasi daripada rumah dia tu saya terjemahkan pada rumah saya....

walaupun saiz matter...hehe...

saya cuba gunakan ruang yang ada...

yang penting bagi saya.....

ianya praktikal.....

dan memudahkan hidup saya....

tak ada masalah dengan hujan....insyaAllah...

semoga perancangan saya diberkati Allah....amin.....

mesin basuh on the way...

hadiah saya dan adik 7 tahun lepas dekat parent di kampung....

skali bila rosak...mak saya terus beli baru....

hehe....perbezaan taraf ekonomi dulu dan sekarang.....alhamdulillah....berkatilah rezeki kami semua ya Allah.....

so.....

mesin basuh yang rosak ni mak saya offer pada saya......yang dah siap dibaiki la....

memandangkan kenderaan pacuan 4 roda ada sebagai pengangkutan....

dan saya masih dalam proses mencari duit....(inspirasi Insyiriah)

saya terima...

InsyaAllah mesin basuh itu akan berbakti kepada saya semaksimumnya.....

#perancanganAllahlebihhebat#


 tempat sidai kain ada kipas siling....mahal tu..supaya proses jemur kain berjalan lancar...insya
Allah.




 tempat basuh kasut
& basuh baju dengan tangan....macam zaman asrama dulu...memudahkan urusan saya yang lebih suka buat kerja sambil berdiri....(cikgu.....hehe
)

2 comments:

  1. tempat basuh kasut tu paling best..hehe

    ReplyDelete
  2. Sukanya tempat basuh baju tu. Teringat zaman belajar kat u dulu :)

    ReplyDelete