Monday, August 19, 2013

Homework Matematik KSSR Tahun 1...

Biasa la....

Hari terakhir cuti persekolahan....

akan sibuk la anak2 dan ibu2....

menyiapkan kerja rumah yang diberi oleh cikgu....

termasuk la 'cikgu matematik' ni....

tengok silibus tahun 1...

fullamak...

mengalahkan silibus tahun 4....

cuma nombor sampai 100 jer...

yang lain sama....

sampai cikgu yang ajar kelas kimi pun xreti nak explain....

kesian anakku....

tolak pun tak pandai.....

rupanya dia tak faham apa yang cikgu sampaikan....

ini membuatkan saya pun terfikir bila saya ajar anak2 murid saya....

mungkin ada yang macam kimi...

tak faham....

huhu.....

susah jadi cikgu ni....

sebab tahap pemikiran budak2 tak sama....

ada yang cepat.....ada yang lambat...

ya Allah....

hampir hilang sabar mengajar kimi tadi pasal tolak....

takpe....

lepas ni kena tumpu betul2 pada dia...

sebab tengok budak2 pandai biasanya mak tolong buat homework skali....

proses menjadi ibu mithali ni...hehe....

belajar daripada orang lain....

semoga dapat menebus kesilapan lalu...

#pukulbrapanaktidodaaa#


sedang membuat operasi tolak.


menggunakan butang untuk mengajar tolak

No comments:

Post a Comment