Thursday, May 10, 2012

Hadiah Hari Guru....16 Mei 2012....

Hari nie rasanya baru 10 Mei 2012...
tapi pagi2....
saya dikejutkan dengan jambangan bunga...
oleh anak murid saya....
Jambangan bunga hari guru 2012

terkejut.....
sampai sekarang saya masih kelu....
kenapa dapat bunga hari ini?????

mungkin juga dah lama tak dapat bunga nie...
paling last dapat masa konvokesyen...
tahun 2002...
dah 10 tahun berlalu....
mungkin rasa segan kot dah lama tak dapat bunga...
tahun ni dapat bunga...

selalu jugak berangan2 huby bagi bunga...
hehe...
tapi rasa macam tak praktikal kalau hadiah besday bagi bunga...
tapi...
jauh di sudut hati yang paling dalam...
memang teringin dapat bunga daripada huby...
itulah kali pertama dan terakhir dapat bunga daripada huby...
konvokesyen USM 2002....

tapi tak mengapa...
tu hal kecik je...

yang penting...
bunga ni (saya rasalah...)
adalah sempena hari guru yang bakal disambut setiap 16 Mei...
alhamdulillah....
 
seronokkan jadi cikgu...
memang ternanti2 tarikh nie...
nak tengok samada anak murid tu sayang ke tak kat kita...
bukan hadiah yang diinginkan (walaupun ye...hehe)
tapi ingatan mereka pada kita....

cara mereka ingat mungkin berbeza....
saya akan berasa cukup terharu kalau dapat hadiah
yang dibalut dengan comot....
tulisan yang comot....
maknanya....
mereka bersungguh buat sendiri untuk cikgu yang mereka sayangi...
biasanya..
kalau murid tu berkemampuan....
(alhamdulillah..rezeki masing-masing...)
hadiah akan kemas dibalut...
kad pun dibeli...ataupun diprint...
tak kisah jugak...
maknanya mereka bersungguh-sungguh mintak mak ayah belikan hadiah...


bagi yang agak susah...
kesian jugak kalau mereka berusaha nak bagi hadiah kat cikgu yang mereka sayang...
ye....sebagai tanda ingatan.....

apa-apa pun...
saya gembira menjadi seorang guru...
kerana adanya hari ini....iaitu
HARI GURU.....

hanya guru sahaja yang diraikan...
bukan setakat oleh murid...
tapi oleh ibu bapa mereka juga...
(tolong beli hadiah....hehe...)

Terima Kasih Semua....Saya Sayang Kamu..........XOXO......


Ketentuan Illahi tak siapa yang tahu....




2 comments:

  1. Hari Guru memang seronok, macam-macam aktiviti, zaman sekolah dulu, setiap kelas kena buat jamuan, guru2 makan sikit je, murid2 yg makan byk..tapi fun..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye...memang kami ternanti2 hari ni....hehe....

      Delete