WELCOME


Sunday, April 15, 2012

Zip YKK.....

Ada sekali saya tegur adik lelaki saya...
'Abe'...
saya kata...'eh, sweater adidas pun guna zip YKK'
dan dia balas balik...
'jge main long...zip YKK ni famous satu dunia...'

wah....
tak sangka saya...
adik lelaki saya lebih tau mengenai 'zip'
takpe lah...
ilmu tu luas...
tak terhad...
walaupun saya yang selalu menjahit dan selalu guna zip...
dan dia hanya pandai guna zip....
tapi dia lebih tahu mengenai zip lebih daripada saya...

semua org yang menjahit tak kira la pakaian ke...kraf ke...
mesti akan guna zip...
ok...
saya nak share gambar zip yang saya beli 2 minggu lepas...
jeng..jeng...jeng....

Zip YKK 8".. 



banyakkan?

2 dozen tu...
beli banyak sebab buat stok...
senang...
nanti nak jahit baju...
just guna stok yg dah ada...

sebenarnya ada lagi 10 pasang kain kot
yang belum jadi baju...
beli ada la 4 tahun lepas...hehe...
masa tu ada tapi...
faham2 saja kalau dah tak berjahit tue...

sekarang nie...
rasanya nak gile menjahit balik...
seronok tengok blog2 jahitan nie...

nak order frence curve dengan http://www.zilakasim.com/.
fuhh....
tak sabar rasanya nak guna frence curve tue...
akhirnya 
persoalan saya mengenai alat
yang boleh membantu membuat lengkung S dengan tepat
akhirnya terjawab...
syukur...

boleh la jahit blouse sendiri lepas ni...
(jika kerajinan....)

lebih baik mencuba lalu gagal daripada gagal mencuba...

 

2 comments:

  1. Assalamu'alaikum, salam singgah.

    Menjahit itu hobi & kerjaya yg lumayan, permintaan ramai.. baru2 ni Google Doodle bagi tribute pada pencipta zip..seorang engineer, saya pun baru tahu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam....terima kasih kerana singgah....
      memang betul...menjahit itu hobi yang mendatangkan pulangan yang lumayan...cuma belum bersedia untuk jadikan ia sebagai kerjaya....hehe...

      Delete

BURNOUT...

Apa itu burnout? Saya ambil dari FB KKM...ia membawa maksud....Keadaan emosi, mental dan keletihan fizikal yang disebabkan oleh tekanan berl...