Saturday, September 10, 2011

Perasaan itu hadir tanpa diundang.....

Kalau difikir2kan.....
mungkin ada hikmahnya jugak....
kenapa....
secara tiba2 hati ini jd dub dab semula....
bukannya sengaja.....

hari ni tengok2 facebuk kawan2....
tapi hati tgh fikir benda lain.....
kenapa...kenapa...
kenapa hati ini perlu bersedih...

kadang2 rasa malas......
tapi nak tahu jugak....
tapi bila dah tau...
hati pasti kecewa...
kalau dah kecewa...
mulalah perasaan malas itu menjelma....
haiya....

dalam buku karangan HM Tuah..
membina hati bahagia....
dia kata...
sungguh sia2 masa hidup ini...
jika hendak berendam air mata....
biarkan apa yang berlaku di luar sana...
yang penting kita jaga diri kita, hati kita, perasaan kita....
tak usah terbawa2 dgn perihal orang lain....
kerana pabila kita 'di sana'....
kita menjaga diri kita sendiri....

sementara masih hidup ini...
enjoy ke....
beribadat ke....
biar seimbang....

jika itu telah ditakdirkan....
doa sajalah yg mampu dipanjatkan agar dipermudahkan
segala urusan....

tambah2 anak2 dah 3 orang...
cumel2...
tak  terbayar dengan wang ringgit...
walau apa pun berlaku....
biarlah anak2 sentiasa bahagia...
walaupun maknya macam singa...
haha...
tapi anak2 tetap akan datang pada ibunya...
kerana kasih ibu itu adalah selamanya....

semoga 'rasa' itu....
pudar ditelan waktu....

2 comments:

  1. huhuhuhu...kenapakah??
    kuatkan semangatku..sepertiku..huhuhu

    ReplyDelete