Wednesday, September 28, 2011

Kenapa Dia tidak begini...tidak begitu.....

Seringkali...jika pulang ke kampung halaman...
of coz mace kelate la....
ada la peluang berbual dengan ma yang paling baik di dunia
(semua ibu begitu.....:D)
mengadu segala hal....
anak2...rumahtangga...
walaupun tidak secara direct...
tapi hati ibu.......
sekilas ikan di air...sudah tau hujung pangkal cerita....
tu yg tak sampai hati kalau nak bohong sunat dengan ma...
hahahaha...

so...
dia pun ceritalah perihal kawannya suatu masa dahulu...
yang menangis merajuk bagai dengan kakandanya...
nasihat ma pada dia...
jangan dilihat pada yang senang jika itu sukar untuk dicapai....
nanti akan kecewa dan sedih jika memendam rasa....

lihat pada yang lebih susah....
sekurang2nya kita bersyukur dengan apa yang ada....
hmm...

bukan semua apa yang kita inginkan dan harapkan kan menjadi kenyataan...
semua orang berangan2 nak ada peneman yang paling romantis di dunia...
paling gentleman...
paling pemurah....
paling ringan tulang...
paling sayangkan kita...
dan semualah paling2 yang ada.....

tapi dah setakat itu rezeki yang kita dapat....
usaha supaya hati gumbira...
woohooo....
ada mcm2 cara nak bg hati gumbira...
contohnya saya tengah buat sekarang nie...
haha...
jahat giler...
rasa cam gaduh kanak2 pun ada...
tapi saya suker....
saya heppy....
dan saya pasti dia akan bengkek giler dengan saya...
haha...
seronok begini......
padan muka dia....haha...haha....

sebut tentang dia...
pasti dia tgh bergumbira kini...
saya pun gumbira tapi  dalam mood 'kure sengat' sikit....
apa2 pun urusan saya dipermudahkan olehnya....
itu dah syukur....
banyak2 syukur....
tak semestinya sedih2....sedih sentiasa...
mesti ada suka2 juga....
kerana diriku begitu berharga.....
tag line loreal....
yup....buat apa pening2 kan kepala...
kita layan saja....
banyak menda yang lebih berfaedah...
contohnya baca buku.....wah2.....1 jam sehari okeh!!!
supaya ilmu penuh di dada....
dah saya tak sabar menunggu ....
harap2 rezeki saya itu ada....
insyaalllah...
Allah mendengar rintihan hambanya yang teraniaya....
siapa yang aniaya tu hanya saya dan Allah sahaja yang tahu....
aniaya kecik ke besar....saya terus berdoa....
aci tak?
sebab doa orang yang teraniaya akan termakbul....

bakal buat pot luck di tempat pertapaan...yeah!!!

1 comment: