WELCOME


Tuesday, October 28, 2014

Terlalu banyak yang BERLAKU...

Terima kasih kepada yang sudi membaca blog picisan ini.....

Kalau diikutkan hati...memang setiap hari ingin update cerita2 di sini..tapi apakan daya....penyakit lupa sentiasa menghantui...dan masalah suka fikir yang susah2...

Memang itulah saya....terlalu kompleks dalam berfikir dan membuat keputusan....terlalu memikirkan jauh ke hadapan yang belum pasti..

ok....

terlalu banyak peristiwa yang berlaku sejak post yang terakhir...23 januari 2014...

dah lama sangat tak menulis....

hmmm.....ok lah...nak catat sikit secara ringkas kejadian yang telah berlaku:

1) gugur kali ke 3...23hb June 2014...sedih sgt2..tp cik cheam dengan tenang nasihatkan saya..'Nida..Semua yang berlaku ada sebabnya..sabarlah..you akan dapat sesuatu yang lebih baik kemudian nanti...' setiap kali saya sedih saya akan ingat kata2 nya ini....

2) Jadi ketua pengawas upsr...excited untuk mencuba...tapi tak sangka pulak kali ni 3 kali kena bertugas....memang sangat penat....tapi ia adalah pengalaman yang takkan dapat dilupakan...berkenalan dengan kp2 lain yang sangat2 supportive...sekurang-kurangnya membuat sesuatu yang baru....dan pengalaman ini sangat2 berharga dan mungkin tak leh dilupakanlah sampai bila2...

3) berkursus di sepang 3 hari yg sangat awesome-27-29 Ogos 2014...makan makanan yang sangat sedap...sambil berehat2 jauh daripada keluarga sekali sekala....

4) Paper Math UPSR 2014 kena resit...sangat sedih...kesian dekat budak2...dan saya sendiri...rasa nak give up...kena berkejar2 antara gerak gempur math tahun 6 dan kena ajar 2 kelas tahun 5....memang sangat2 mencabar fizikal dan mental...alhamdulillah boleh hadapi jugak tekanan tu dengan izin Allah....

5) Papa beli kereta baru...alhamdulillah...tercapai jugak hasrat papa untuk beli kereta BMW

6) Bertemu dengan kak Aisyah yang telah mengubah cara saya berfikir dengan kata2nya' Kau Kena Buat Sesuatu'..syukur sangat2...

Ok.... itu sahaja la....

~daripada draf~

No comments:

Post a Comment

BURNOUT...

Apa itu burnout? Saya ambil dari FB KKM...ia membawa maksud....Keadaan emosi, mental dan keletihan fizikal yang disebabkan oleh tekanan berl...